Rekeningen en betalen

Hieronder geven we de meest gestelde vragen weer over het betalen.

Ja, dat kan. Sinds er SEPA is, accepteren bedrijven ook IBAN-rekeningnummers uit andere landen voor de betaling van hun diensten. Heb jij een buitenlandse IBAN en wil je energie van Allure Energie? Neem contact op met onze klantenservice.

 

Lukt het je niet om binnen 14 na ontvangst aanmaning je termijnbedrag aan ons te betalen, dan ontvang je een incassobrief. Je krijgt 7 dagen de tijd om het bedrag alsnog over te maken, je betaalt dan ook €40,- incassokosten. Dit is de laatste mogelijkheid om te betalen.

Kun je het echt niet betalen, neem contact met ons op zodat we naar een oplossing kunnen zoeken. Is er geen reactie op de incassobrief en geen overboeking, dan gaan we stappen ondernemen om de energielevering op jouw adres stop te zetten. Al is dit natuurlijk het laatste dat we willen.

 

Rond de 25e van de maand incasseren wij automatisch het termijnbedrag voor de volgende maand van jouw rekening. Automatische incasso is een snelle, efficiënte manier van betalen waar je geen omkijken naar hebt. Mocht de incasso niet lukken, dan doen we een paar dagen later een herincasso. We laten dit altijd weten via de mail.

Als ook de herincasso niet lukt, ontvang je van ons een aanmaning. Je krijgt nog 14 dagen de tijd om het bedrag zelf over te maken naar Allure Energie. Lukt het niet om de rekening te betalen? Lees hier wat er gebeurt als je een betalingsachterstand oploopt.

Allure Energie werkt met automatische incasso en met eigen overboeking. De eerste drie maanden betaal je automatisch met automatische incasso. Wil je toch graag per bankoverboeking betalen? Vraag het bij ons aan, dan veranderen wij dat voor je.

Nee, tijdelijk stopzetten is niet mogelijk. Ben je op zoek bent naar een tijdelijk energiecontract? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan zoeken we samen naar de beste oplossing.

Bij Allure betaal je een opzegvergoeding wanneer je een contract hebt met een vaste looptijd en voor de einddatum opzegt. Je moet ook een opzegvergoeding betalen als het contract wordt beëindigd omdat je je betalingsverplichting niet bent nagekomen. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de restduur van je contract.

 

Looptijd te betalen per product/aansluiting

<1,5 jaar €50

1,5 - 2 jaar €75

2 tot 2,5 jaar €100

Meer dan 2,5 jaar €125

 

Ga je verhuizen en neem je het contract mee naar je nieuwe adres, dan betaal je natuurlijk géén opzegvergoeding.

Allure Energie betaalt geen opzegvergoeding. Je kunt wel een contract op termijn bij ons afsluiten, met een datum in de toekomst tot 15 maanden vooruit. Vraag onze klantenservice naar de mogelijkheden.

Zodra je energie van Allure ontvangt, brengen we binnen 5 werkdagen het eerste termijnbedrag in rekening. Het eerste termijnbedrag is voor de resterende dagen van de lopende maand. De betalingstermijn is 10 dagen. Na de eerste maand factureren we maandelijks rond de 15e.

Het termijnbedrag bestaat uit een aantal elementen:

  • Leveringskosten voor stroom en/of gas bij Allure Energie.

  • Vaste netbeheerkosten voor het gebruik en onderhoud van het netwerk.

  • Belastingen van de overheid (energiebelasting, opslag duurzame energie en btw).

De vaste netbeheerkosten en de belastingen dragen wij rechtstreeks af aan de netbeheerder en overheid.

In Mijn Allure onder Mijn gegevens, ziet u het bankrekeningnummer dat wij gebruiken. En hier is uw IBAN ook zichtbaar. In de toekomst kun je dit zelf wijzigen, maar op dit moment vragen we je nog om een mail te sturen naar klantenservice@allure-energie.nl