Selecteer een pagina

Veelgestelde vragen

 

De vergunning van ALLURE ENERGIE is ingetrokken, wat betekent dit voor mij?

De ACM heeft de leveringsvergunning ingetrokken. Dit betekent dat uw contract beëindigd zal worden. U krijgt automatisch een nieuwe leverancier. ALLURE ENERGIE zal tot die tijd energie blijven leveren. De periode totdat uw energielevering wordt overgenomen door de nieuwe leverancier, wordt ook wel de vensterperiode genoemd waarbij u nog niet kan overstappen. Dit kan pas nadat een nieuwe leverancier de energielevering heeft overgenomen. De nieuwe leverancier zal de oude contractvoorwaarden mogelijk niet meenemen. Indien u kiest voor een andere leverancier, geldt er een wettelijke opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Wat gebeurt er met mijn contract?

Uw contract bij ALLURE ENERGIE zal worden beëindigd. U hoeft echter niet zelf op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier, omdat de levering op uw adres automatisch zal worden overgenomen door de nieuwe leverancier. Bij de nieuwe leverancier kunnen er andere contractvoorwaarden gelden die kunnen afwijken van de huidige contractvoorwaarden.

Wat gebeurt er met mijn doorgegeven verhuizing?

Omdat de leveringsvergunning van ALLURE ENERGIE is ingetrokken, kan ALLURE ENERGIE helaas niet starten met de energielevering op het nieuwe adres. Dit betekent dat het contract niet verhuisd zal worden en dat de levering op het nieuwe adres niet automatisch wordt overgenomen door de nieuwe leverancier die de klanten van ALLURE ENERGIE zal overnemen. Om ervoor te zorgen dat er energie wordt geleverd op het nieuwe adres, adviseren wij u om zelf een nieuw contract af te sluiten bij een nieuwe leverancier. Doe u dit niet, dan ontvang u een brief van de netbeheerder over de gevolgen.

Krijg ik nog energie geleverd?

Ja, de energielevering gaat gewoon door als u geen brief van u netbeheerder hebt gekregen. U hoeft u geen zorgen te maken, u komt niet zonder energie te zitten. Hebt u een brief gekregen van de netbeheerder? Dan kan het zijn dat u zelf contact op moeten nemen met een nieuwe leverancier voor een nieuw contract. Neem bij twijfel contact op met uw netbeheerder.

Kan ik nu nog zelf overstappen en zal dit mij geld kosten?

De energielevering van onze klanten zal worden overgenomen door een nieuwe leverancier. Deze overgangsperiode wordt ook wel de vensterperiode genoemd. Tijdens deze overgangsfase kunt u niet overstappen. Zo kan de overgang zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd worden. U ontvangt een nieuw contract van de nieuwe leverancier. Indien u na deze datum alsnog wil overstappen, moet u rekening houden met een wettelijke opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Tot wanneer krijg ik energie geleverd?

Uw energielevering stopt niet en zal dus gewoon door blijven gaan. De energielevering zal door ALLURE ENERGIE beëindigd worden en zal de energielevering automatisch worden overgenomen door de nieuwe energieleverancier

Neemt de nieuwe leverancier mijn huidige contractvoorwaarden mee? (Welkomst korting, tarieven)

Nee, de nieuwe leverancier zal u waarschijnlijk een nieuw contract aanbieden waarvan de voorwaarden kunnen afwijken van de huidige contractvoorwaarden. Als u een ander contract wilt, kunt u eenmaal bij de nieuwe leverancier overstappen. Houd echter wel rekening met een wettelijke opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Wat gebeurt er met mijn waarborgsom?

Of en zo ja wanneer u uw waarborgsom terugkrijgt, wordt pas duidelijk wanneer de curator heeft
vastgesteld hoeveel geld er is, wie er allemaal recht hebben op geld en wie volgens de wet in welke
volgorde geld dienen te ontvangen. Hou deze website in de gaten voor meer nieuws hierover. Dit
kan nog enige tijd duren.

ALLURE ENERGIE zou binnenkort beginnen met de energielevering, wat gebeurt er nu?

De vergunning van ALLURE ENERGIE is ingetrokken, wat betekent dat ALLURE ENERGIE de levering niet kan starten op uw adres. De opzegging van uw huidig energiecontract wordt door ALLURE ENERGIE niet verstuurd naar uw huidige energieleverancier, wat betekent dat uw huidige energieleverancier gewoon doorgaat met de energielevering. Als u op dit moment geen energieleverancier hebt, adviseren we u om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met een nieuwe energieleverancier om een nieuw contract af te sluiten.

Gaat ALLURE ENERGIE nog voor de maand december geld incasseren?

ALLURE ENERGIE zal voor de maand december geen termijnbedragen meer incasseren. Voor de maand december zal er door de nieuwe leverancier geïncasseerd worden.

Wat gebeurt er met het geïncasseerde bedrag van de maand november?

Het termijnbedrag van november wordt verrekend in de eindrekening. Wij adviseren u daarom het termijnbedrag van november niet te storneren.

Wanneer ontvang ik mijn eindrekening?

Het is aan de curator of u nog een eindrekening ontvangt van ALLURE ENERGIE.

Moet ik mijn openstaande nota’s/termijnen nog betalen?

Openstaande nota’s moeten alsnog voldaan worden. Dit is namelijk de periode waarin ALLURE ENERGIE energie heeft geleverd en het contract van ALLURE ENERGIE dus nog altijd van kracht is. Als openstaande nota’s niet voldaan worden, kunnen er eventuele incassomaatregelen volgen.

Ik wil mijn termijnbedragen storneren

In de periode tot en met november 2021 heeft ALLURE ENERGIE energie geleverd op uw adres. ALLURE ENERGIE heeft zich tot deze periode gehouden aan haar verplichtingen als energieleverancier om de energielevering op uw adres te garanderen. Het contract dat u bij ALLURE ENERGIE hebt afgesloten blijft van kracht totdat de nieuwe leverancier de energielevering overneemt. Dit betekent dat de financiële verplichtingen voor u als consument nog altijd gelden voor deze periode. We raden u dan ook af om termijnbedragen te storneren, aangezien dat kan leiden tot openstaande nota’s en er dan eventuele incassomaatregelen volgen.

Wanneer krijg ik mijn geld?

Als gevolg van het faillissement zijn alle huidige schulden “bevroren”, zodat schuldeisers de betaling
van deze vordering niet kunnen afdwingen. De curator zal de komende tijd nodig hebben om in kaart
te brengen wie er allemaal geld tegoed hebben van ALLURE ENERGIE. Nadat dit is vastgesteld, zal
beoordeeld worden of de vorderingen van de openstaande schuldeisers in de toekomst
(gedeeltelijk) voldaan kunnen worden. Dat zal enige tijd in beslag nemen.

Ik heb op dit moment een lopende betalingsregeling, wat gebeurt daar mee?

De curator die aangesteld wordt bij ALLURE ENERGIE zal de komende tijd nodig hebben om alles in kaart te brengen. De curator zal bekijken of dezelfde betalingsregeling met u blijft bestaan.

Mijn vraag staat er niet bij

Voor verdere vragen kun u contact opnemen door een bericht te versturen naar faillissementen@bierensvanboven.nl Ook raden we u aan om de website van ACM Consuwijzer in de gaten te houden: https://www.consuwijzer.nl/